måndag 14 december 2009

Planer

Jag håller på smider planer. Inget fastslaget ännu, men lite funderingar i alla fall. Mina gruppmedlemmar och jag satt i skolan idag och beklagade oss över att vi ska ha seminarium redan 4 januari, när andra hälften av klassen har först 11 januari. Vi får liksom ledigt mellan 5 och 12 januari sen igen, så jag beklagade mig lite extra över att behöva komma hit för några ynka timmar när jag sedan skulle kunna vara hemma nästan en vecka till. Så de föreslog att jag skulle stanna hemma och skita i seminariet. Detta trots att seminariet handlar om vårt arbete, det är väldigt snällt av dem. Så nu överväger jag saken. Visst lutar det ju åt att jag faktiskt stannar hemma och tar lite jullov. Men... i så fall måste jag skriva en kompletteringsuppgift på några sidor om de andra gruppernas arbete. Och till på det skulle jag känna mig lite.. dålig, faktiskt. Lat på nåt sätt. Skulle inte riktigt kännas rätt, man gör inte så liksom.

Äh, fan, jag tar livet för seriöst tror jag. Vad skulle det göra om jag skippade några timmar i skolan nån gång? Den enda som lider av det är jag. Skulle faktiskt vara helt fantastiskt underbart att få vara hemma lite längre, och dessutom vara ledig lite efter tentan!

Förresten, det har snöat idag :)

1 kommentar:

Millis sa...

Man gör så! ;) Ingen idé att ta livet så allvarligt. Saknar dig!