tisdag 30 juni 2009

Älska sommaren

Åh, vad jag älskar sommar och sommarlov! Älskar att man bara kan ta dagen som den kommer, se lite vad man känner för. Vanligtvis har jag ett rätt så stort behov att planera mitt liv ett bra tag framåt, men på sommaren tappar jag det (nästan helt i alla fall) och gud vad skönt det är! Och så är det så himla skönt att man verkligen är ledig när man är ledig, så fort man kliver ut genom dörren från jobbet på eftermiddagarna så är man fruktansvärt ledig och kan göra vad man vill.. inga böcker som måste läsas, inga uppgifter som måste göras och inget dåligt samvete för att man inte gör saker som man borde göra. Och nu är det ju verkligen sommarväder också, vilket gör det hela ännu bättre. Det var nog länge sen jag njöt av livet precis som det är, så mycket som jag gör nu.

Nåt annat som också är himla bra är att man äntligen har fått lön, wiie! Nu kan man gå och ta ut pengar utan att ha dösångest igen. Och betala tillbaka skulder och betala räkningar också givetvis.. Ikväll blir det en sväng på stan, nu när man till och med har råd att handla nåt om man skulle få för sig det :) Igår kväll var jag också i stan, föst till Natta som bjöd på glass och sen var vi på torget och kikade, där de har ordnat med öltält och grejer nu till öspelen. Var jättemysigt att sitta där och umgås lite. Hann med en sväng till Hammarland igår kväll också, kollade på lite öspelsfotboll, men det var inge vidare roligt måste jag säga.

2 kommentarer:

Millis sa...

de e underbart att vara så där fruktansvärt ledig! jag älskar de!

fattar inte att du inte har lärt dej gillar fotboll än, jag som har jobbat så hårt me de!kan jag måste börja inse att de aldrig kommer ske ;)

Malin sa...

Ja visst är det!
Haha ja det måste du nog..
jag tror aldrig att jag skulle få dig att gilla musik och gitarr och sånt där lika mycket som jag heller, så jag orkar itne ens försöka ;)