torsdag 18 juni 2009

Packning

Imorgon är det midsommar. Ser jättemycket fram emot hela midsommarhelgen! Ikväll måste jag försöka packa en väska med allt man behöver för en hel helg i självaste skärgården.. känns som det är en halv miljon saker som ska med. Är dock lite fundersam över hur alla våra stora väskor, sovsäckar, liggunderlag, kuddar, all mat och dricka och dessutom vi själva, ska få plats i emmas båt på lördag. Men det ordnar sig! Vi är nog inte så noga bara vi kommer iväg. Men jag måste nog planera om min packning lite.. hade tänkt packa ner kjol, klänning och bikini men just nu känns det ju som att det är smartare att packa ner halsduk, vantar och paraply. Blir hur som helst en hel massa kläder som ska med om man ska lyckas sova en hel natt i en båt i den här kylan. Huuuh.

Städa ska jag göra ikväll också, hela kvällen typ. Mamma har utlyst städdag, hela huset ska städas inför midsommar. Kul. Och så ska jag banne mig ut och springa, får ångest av allt skit jag stoppar i mig när jag inte rör på mig någonting. Idag t.ex. har vi fått bullar av en kund och två stora tårtbitar av en annan.. men inte klagar jag, idag ska vi kalasa till kaffet :)

Inga kommentarer: