måndag 1 mars 2010

Mars

Äntligen är det mars, ett steg närmare våren! Vädret verkar dock inte bry sig det minsta om det, snön har fallit för fulla muggar hela dagen... igen. Jag som var så glad i helgen för att det hade börjat smälta bort ordentligt. Man hoppades ju att det skulle hålla sig så, men tji fick man. Buhu.

Har varit på världens slappaste seminarium idag. Hela klassen var helt ur balans och bara fnissade och flamsade och snackade om annat hela tiden. Och vår lärare säger inte till oss att vara tysta och skärpa oss heller, han hänger gärna på i snacket. De är väl just därför det blir sådär slappt också.. nej, min klass har verkligen en tendens att bete sig som högstadieelever istället för seriösa universitetsstuderande när han är lärare.

Nu ska jag sitta och fila på min ansökan om att få åka till Indien i höst och senare ska jag iväg till emmi för att laga scones och dricka te.

Inga kommentarer: