söndag 2 augusti 2009

Konstigt att vara pigg en söndag

Inatt har jag sovit sött som ett litet barn hela natten, vaknade för en liten stund sedan. Älska sovmorgnar! Blev en lugn kväll igår och jag kom fram till att det inte är enda helg på hela sommaren som jag har gått och lagt mig i tid och sovit ut ordentligt i min egen säng. I princip alla helger har man ju varit på arken och sovit i stan. Så det var nog på tiden nu. Känns lite ovanligt att vara pigg på en söndag, men tusan vad skönt det är! Kanske man skulle ta och minska ner på det här festandet till en gång i veckan istället för två från och med nu.. Idag ska jag i alla fall inte sova bort hela dagen. Ska börja med att stiga upp ur sängen och laga mig en stor frukost.. sen får jag se lite vad det blir av resten av dagen, tror jag ska dra med mig mamma ut i skogen och leta efter lite kantareller, är sjukt sugen på svampsmörgåsar! Och ikväll blir det mera tårtbak, födelsedagskalas imorgon igen...

Och på tal om kalas så hade jag ju födelsedagskalas här i fredags, och det var jättekul! Åt lite, drack lite, snackade skit och spelade singstar. Mycket roligt :)

Inga kommentarer: