torsdag 27 augusti 2009

Lovely Barcelona

Hemma igen! Har haft det alldeles, alldeles underbart i Barcelona! Njöt av varenda minut på resan. Älskade verkligen staden och hade världens bästa ressällskap. Har varit tre härliga dagar där vi bara gjort vad vi känt för, när vi känt för det. Struntade i den vanliga dygnsrytmen, delade upp sömnen i någon timme på natten och någon timme på dagen, åt när vi hade lust, käkade middag vid elva på kvällen, om vi nu käkade middag alls. Vi har legat på stranden, solat, simmat, festat och dansat, suttit på pub och druckit öl, åkt turistbuss runt staden... ja, vi har haft det riktigt riktigt bra helt enkelt. Bästa resan jag varit på, och Barcelona är bästa stället jag varit till. Perfekt avslut på sommaren, en riktig supersemester!

Vägen hem från stranden, halv åtta på kvällen, och det var fortfarande 35 grader!

Fanns fina och roliga konstverk överallt i stan, sånt gillar jag!



Var utanför den berömda fotbollsstadion, dock kändes det inte värt 17 euro för att gå in och titta...


Fin utsikt över stan

En "liten" öl och en "liten Sangria...

Sushibuffé på rullande band. Man satt i ett bord brevid bandet och kunde bara plocka åt sig en tallrik när de åkte förbi.. fanns verkligen allt; olika sorters sushi, vårrullar, räkor, friterade räkor, kräftor, köttspett, friterad kyckling, sjögräs, musslor, snäckor, bröd, melon, bläckfisk... och än mer än det. Åt i en och en halv timme och höll nästan på dog efteråt. Men det var sjuukt gott! :)


Åkte lite turistbuss


Förfest i köket på vårt hostel

Vårt tjusiga hotell. Eller ja, hostel var det ja.. bodde med tre andra tjejer i rummet

Beachen. Sjukt fin strand, I like it! Och galet mycket folk





Som sagt, fanns jättemycket konst överallt i stan...




Nu är det dock dags att gå tillbaka till verkligheten. Är packning och städning som gäller för fullt idag, och imorgon bitti bär det av till Örebro igen tillsammans med mamma och pappa. Har inte riktigt hunnit ställa mig in på det ännu så det känns lite konstigt. Känns faktiskt lite vemodigt också just nu, har haft en så himla bra sommar här hemma, bästa sommaren på länge. Känns också jättejobbigt att åka ifrån vissa männsikor, såsom milla och syrran, kommer sakna dem så mycket. Jättetråkigt att åka ifrån syrran när man är så van med att ha henne runt sig varje dag och kunna gå och slänga sig på hennes säng och prata när man har lust med det. Kommer bli ensamt att bo själv igen.. men samtidigt vet jag att det kommer bli jättebra att komma tillbaka till öret igen! Ser fram emot det också.

5 kommentarer:

Sanna sa...

Oj vad avundsjuk jag blir! Verkar ha vart underbart! Buffén såg sjukt god ut:) Lycka till i Örebro nu! kramar

Millis sa...

Saknar dig redan sjuktmycket! Men de var en underbar resa iaf, o jag kommer snart o hälsar på i öret. De är nog mitt andra hem från o med nu.

Malin sa...

Sanna: Ja det var verkligen helt underbart :) Tack så mycket, lycka till själv! Hoppas du tar upp bloggen snart :)

Milla: jag saknar dig redan också! Låter bra med andra hem, kom när du vill!

Kusin-Camilla sa...

Vad härligt det låter, Barcelona verkar vara ett helt underbart resmål! Vill också dit!

sanna sa...

Men Malin, det gjorde jag redan i förrgår;)