måndag 31 augusti 2009

Och så har det rullat igång igen

Så har skolan rullat igång igen då. Och det känns bra att vara tillbaka! Terminen startar med en kurs i vetenskapsteori, kommer bli mycket metod och statistik ett tag framöver. Brukar ju i vanliga fall nästan få kväljningar av sånt, men jag vet inte riktigt vad som hänt med mig, plötsligt har jag en väldigt positiv inställning till det och känner nästan att det ska bli intressant. Känns lite mystiskt, hur har jag ändrat mig såhär? Men jag ska inte säga för mycket, man får väl se hur det känns ju mer tiden går. Körde i alla fall igång ordentligt idag med en tre timmar lång föreläsning om vetenskapsteori och olika sätt att se på verkligeheten och vad som är sanning. Intressant förelänsing, men det märks att det var ett tag sen man satt i skolan, för sista timmen hade jag sjukt svårt att hålla mig vaken, fick kämpa som tusan men tror inte att jag hörde ett enda ord av vad föreläsaren sade den sista timmen....

Inga kommentarer: