tisdag 14 april 2009

En kick för självförtroendet

Vi fick tillbaka hemtentorna i Barn- och ungdomsvetenskapen idag.. om ni minns, den där som jag för några veckor sen hatade på grund av värdelösa instruktioner från läraren och lämnade in utan att veta om jag ens var på rätt väg. Men tydligen var jag det, för när jag fick tillbaka den idag stod ett A på pappret (högsta betyg). Blev chockad men så himla glad, det är så kul när man ibland får bekräftelse på att man kan mer än man tror :) Särskilt när vår lärare lektionen innan sade att ingen skulle vänta sig ett A på första hemtentan. En riktig boost för självförtroendet!

Var för övrigt rätt mysigt att komma tillbaka till ett vårigt Uppsala. Värme i luften, uteserveringar överallt, en massa människor på stan och folk som sitter vid ån och solar. Är det lika fint imorgon så tar jag min bok och mina solbrillor och drar ner på stan och sätter mig vid ån och pluggar! Orkar inte sitta instängd i min lilla skokartong.

5 kommentarer:

Camilla sa...

Vad roligt att få ett A =) Jag tror inte att jag har hört någon som fått det förut!

monica sa...

Jag är stolt över dig
Kram från mamma

josefin sa...

bra jobbat!

Malin sa...

tack tack tack :)

Hanna sa...

Vad kul, Grattis!