lördag 18 april 2009

Planen misslyckades.. igen.

Jag och milla hade fredagsmys med popcorn och vin hemma hos mig igår. Planen var också att avsluta kvällen med utgång på Värmlands nation. Varje helg som vi har varit här i Uppsala sen jullovet har vi tänkt gå dit, men varenda gång har det kommit något i vägen. Givetvis igår kväll också. Vi kom i alla fall så långt att vi kom fram till kön, men där informerade vakterna oss om att det var fullt där inne och att det var en in, en ut som gällde. Så efter ca tio minuter tröttnade vi och gick till Max och tryckte i oss hamburgare istället. Sen gick vi via en pub för att gå på toaletten innan vi åkte hem igen. Vår plan för kvällen misslyckades alltså helt, men vi hade nog kul ändå :) Idag har vi fortsatt vårt ätande på stan, var till två olika nationer och fikade och åt sen glass på McDonalds. Imorgon är det nog bäst att börja med den där "endast en halv grapefrukt om dagen-dieten" som vi bestämde oss för igår när vi satt på Max ;)

Shopping har det också blivit idag, givetvis. Känns som att de helger som jag och milla väl är här i Uppsala alltid ser likadana ut. Utgång på fredagen, stan hela lördagen, film på kvällen och ta det lugnt på söndagen. Men ja, att gå på stan är ju så kul så det är svårt att motstå. Köpte i alla fall en klänning idag som jag planerar att fixa om lite.. den är inte så jättefin nu, men om jag får den som jag vill så blir den det! :) Men jag är lite tveksam till hur det ska gå med det, jag är inte alls särskilt händig när det kommer till sånt där.... nå vi får se. Hittade lite annat smått och gått också, så jag är mycket nöjd :) Men nu ska jag sluta babbla och gå över till milla för kvällens filmtittande.

2 kommentarer:

come-on-baby sa...

nu slog det mig att jag inte fixat ditt linne än! ska försöka göra det i helgen så får du tillbaka det nästa vecka något :) kanske kan hjälpa med klänningen också, om du vill :)

come-on-baby sa...

mm, är det något enkelt kan jag försöka, annars vet jag inte om jag vågar X)
nästa vecka är jag i Uppsala hela veckan, och sen är det ju valborg så då måste vi ju hänga :)