tisdag 7 april 2009

I'm back

Nu är jag hemma igen!
Har haft en jättebra resa till Rom! Tyckte jättemycket om själva staden, hur fin som helst. Och sommarväder och varmt har det varit alla dagar, härligt! Maten var också supergod. Pasta, pizza, glass.. mmmmums. Ska lägga upp bilder, men det får bli lite senare..

Gått en massa har vi gjort. Runt överallt, har gått i snitt 20 km om dagen, gått från ca 9 på morgonen till 20 på kvällen. Mina ben började protestera sista dagen, och mina fötter led illa! Sista kvällen skulle jag kunna satt mig ner var som helst och börjat gråta. Skulle nog inte klarat av att gå en hel dag till. Har sett en massa sevärdheter - Fontana de trevi, Colosseum, Vatikanstaten och St:peterskyrkan, spanska trappan... Gillar egentligen inte kyrkor och sånt där, men utsikten från kupolen på St:peterskyrkan var enorm, man såg ut över hela Rom så det var jättefint. Så nu har man varit lite kulturell och sett sånt där som man borde se, ännu en sak att stryka från listan på saker man borde göra innan man dör :)

En jordbävning hann vi också vara med om. Eller ja, med om och med om.. men det var som ni säkert hört på nyheterna jordbävning en bit från Rom natten till måndagen. Jag låg vaken på natten för att jag inte kunde sova och plötsligt började hela rummet skaka, särskilt sängen. Lät som att någon försökte slå in dörren också. Var lite obehagligt när man inte visste vad det var.. men jag gissade att det var en jordbävning och såg framför mig nyhetsrubriker morgonen efter och hur pappa skulle ringa när han hört om det. Och minsann, vid åtta ringde han och bekräftade mina misstankar. Så vi hade ju en himla tur att det inte var närmare oss, då skulle det verkligen inte varit roligt! Såg nyheterna på tv i morse, och det såg värre ut än vad jag trott. Men eftersom det inte var någon fara för oss så kan jag inte låta bli att tycka att det är lite häftigt att man fått vara med om nåt sånt också :)

Idag ska jag bara ta det lugnt. Ska vägra ta ett steg mer än jag behöver, som protest mot de senste dagarnas skenande överallt. Sova ska jag också göra, har sovit alldeles för några timmar de senaste två nätterna.. det är faktiskt skönt att vara hemma igen. Borta bra men hemma bäst. Tack igen mamma för en jättebra resa!

2 kommentarer:

storasyster sa...

Va kul att resan blev lyckad! o ja, finns mycke gott att äta där :) men med all motion man får så är de ju lugnt... Va ju alltför väl att jordbävningen inte va närmre... Jag gillar inte jordbävningar

Malin sa...

Jo jag vet. Egentligen är det ju inte roligt alls. Men som sagt, det var ju ingen fara med oss så det var skönt